Οι βασικοί τρόποι για να αυξήσει ένα e-shop τις πωλήσεις του είναι η διαφήμιση στο google, το seo, η διαφήμιση στο facebook, instagram και τα υπόλοιπα social media. Σίγουρα υπάρχουν κι άλλοι τρόποι αλλά αυτοί είναι οι πιο διαδεδομένοι για τα ecommerce sites. Όταν ξεκινάμε διαφήμιση λοιπόν, χρειάζεται να παρακολουθούμε κάποια metrics για να καταλαβαίνουμε κατά πόσο αποδίδουν ή όχι, να ξέρουμε αν η επένδυση αυτή φέρνει κέρδος ή όχι.
Το digital agency ή ο διαφημιστής ξέρουν τα metrics που πρέπει να παρακολουθούν όταν οι καμπάνιες έχουν ως στόχο τις πωλήσεις, που είναι διαφορετικά από τα metrics για traffic, awareness ή lead campaigns. Το ζητούμενο όμως είναι να ξέρουμε κι εμείς τα βασικότερα metrics για να μπορούμε να κρίνουμε οι ίδιοι τόσο την απόδοση των διαφημίσεων, όσο και του agency.
Ποια είναι τα βασικά metrics για ένα e-commerce site; Η απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι η έξης:
- Conversions (αγορές / πωλήσεις)
Ως conversion (μετατροπή) ορίζεται όταν ένα κλικ σε διαφήμιση οδηγεί απευθείας σε μια συμπεριφορά που είναι πολύτιμη για μας, όπως μια αγορά. - Conversion Value (τζίρος)
Ως conversion value ορίζουμε το ποσό των χρημάτων που παίρνουμε μέσω των αγορών που γίνονται από τις διαφημίσεις. Εδώ όμως μιλάμε για το ποσό χωρίς την αφαίρεση των εξόδων μας, άρα τον τζίρο και όχι το κέρδος. Για παράδειγμα, αν οι πωλήσεις που έγιναν είναι αξίας 50 ευρώ τότε το Conv. Value θα καταγράψει 50 ευρώ. Μια επιχείρηση ξέρει ποιό ποσοστό από αυτό το ποσό είναι το καθαρό της κέρδος, οπότε μπορεί να το υπολογίσει σε δεύτερο χρόνο, όμως η διαφημιστική πλατφόρμα καταγράφει το ποσό που εμφανίζεται στο e-shop. - Conversion Rate
Το conversion rate είναι το ποσοστό των ανθρώπων που προχώρησε σε μια αγορά σε σχέση με τον συνολικό αριθμό που πάτησε κλικ πάνω στην διαφήμιση και υπολογίζεται ως εξής:
Conversion Rate = (Number of Conversions ÷ Total Clicks) × 100
Για παράδειγμα, αν 100 άνθρωποι πατήσουν κλικ στην διαφήμιση μας και οι 5 από αυτούς τους 100 πραγματοποιήσουν μια αγορά, τότε το conversion rate είναι 5%.Ένα υψηλό conversion rate σημαίνει ότι έχουμε μια καλοφτιαγμένη διαφήμιση με αποτέλεσμα οι επισκέπτες να προχωρήσουν στην αγορά του προϊόντος, αλλά το conversion rate εξαρτάται κυρίως από το e-shop μας. Δηλαδή από το πόσο εύχρηστη είναι η landing page και το checkout process, καθώς επίσης και από την τιμή, την διαθεσιμότητα και την ποιότητα του προϊόντος που προσφέρουμε. Όλα αυτά συντελούν στο να πειστεί ένας επισκέπτης να προχωρήσει σε αγορά ή να μεταφερθεί σε άλλο e-shop για να βρει αυτό που ψάχνει. - Cost per Conversion
This metric shows us how much money each purchase made through advertising costs us. The function with which we calculate this metric is as follows:
Cost per Conversion = Total Ad Spend ÷ Number of Conversions
For example, if we spend €100 on advertising and get 10 purchases from it, then it means that each sale cost us €10, so cost per conversion = €10. In order to be able to know whether each sale made through advertising leaves us a profit or not, we need to know exactly what profit each sale leaves us.
That is, if each sale costs us €10 and the net average profit is €5, then our advertising is loss-making, while if the net profit is €20, then it is profitable. - ROAS
ROAS stands for Return on Ad Spend . This metric is the most important of all because it shows us how much money we earn for every 1 euro we invest in advertising. The function to calculate ROAS is as follows:
ROAS = Conversion value ÷ Cost of Ads For example, if for the 100 euros we invest we earn 500 euros, then our ROAS is 5. The higher the ROAS, the more profitable our advertising is. So if we want to maximize our profits, we can invest even more in campaigns with a high ROAS.
Of course, there are other important metrics for an e-shop, such as the average order value, i.e. the average basket, and the more data we analyze, the better conclusions we draw, but the goal here is to acquire some basic knowledge and not to become a digital marketer .
The purpose is to read and understand the appropriate metrics, as it helps to improve the performance of advertisements and also to shape the digital marketing strategy that we will follow to achieve maximum results.
E-commerce metrics show how our e-shop customer behaves and through them we find where there is room for improvement. Only in this way will we create a better shopping experience for them and greater profitability for our e-shop.





