Google or Social Media ads are not only effective for e-shops, but also for businesses that offer services or are interested in developing their customer base. Lead Generation campaigns can help with this very effectively.

Όταν μιλάμε για lead generation καμπάνιες, εννοούμε καμπάνιες που έχουν στόχο την προσέλκυση δυνητικών πελατών. Οι υποψήφιοι πελάτες που ενδιαφέρονται για την υπηρεσία μας, εκδηλώνουν το ενδιαφέρον τους είτε συμπληρώνοντας μια φόρμα στην οποία παρέχουν τα στοιχεία επικοινωνίας (πχ όνομα, email ή/και τηλέφωνο), είτε κλείνοντας κάποιο ραντεβού, είτε κάνοντας μια ενέργεια που ορίζουμε ως εκδήλωση ενδιαφέροντος. Leads μπορούν να θεωρηθούν και οι call campaigns, δηλαδή καμπάνιες που δίνουν την δυνατότητα στον ενδιαφερόμενο να πραγματοποιήσει κλήση στην επιχείρηση μέσω της διαφήμισης ή/και του website. 

Ας πάρουμε για παράδειγμα ένα case study μας, στο οποίο η Life Coach που συνεργάζεται μαζί μας, θέλει να προσελκύσει άτομα που ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες της. Οι ενδιαφερόμενοι ψάχνουν στο Google search “life coach”, “life coaching”, κτλ. Όταν γίνουν αυτές οι αναζητήσεις θα εμφανιστεί η διαφήμισή μας και αν την επιλέξουν, θα μεταφερθούν στο website, όπου έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώσουν την φόρμα επικοινωνίας ή να κλείσουν ραντεβού μαζί της μέσω του διαθέσιμου calendar. Κάθε φόρμα επικοινωνίας που συμπληρώνεται ή κάθε ραντεβού αποτελεί ένα Lead. Εδώ να σημειωθεί ότι οι Lead Generation καμπάνιες δεν είναι χρήσιμες μόνο σε μεγάλες εταιρείες αλλά μπορεί να βοηθήσει κάθε είδους επαγγελματίες, πχ έναν ψυκτικό που θέλει να διαφημιστει σε άτομα που με βλάβη στο ψυγείο τους ή το Air Condition. 

Άρα οποιαδήποτε επιχείρηση κι αν θέλει να αυξήσει τους πελάτες της είναι εφικτό μέσω των lead generation campaigns, είτε μέσω Google Ads είτε μέσω Meta ή TikTok ads. Από την στιγμή που ξεκινάμε την διαφήμιση και επενδύουμε ένα ποσό σε αυτή, θα πρέπει να παρακολουθούμε κάποια metrics ώστε να ξέρουμε τι απόδοση έχει και πώς θα αναπτύξουμε περαιτέρω το πελατολόγιό μας.

 

Ποια είναι τα βασικά metrics για τα Lead Generation campaigns;

1. Clicks
Αυτό το metric δείχνει πόσες φορές οι χρήστες πάτησαν την διαφήμισή μας και επισκέφθηκαν το site μας, άρα πόσοι είδαν το landing page όπου μπορούν να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους, όπως η συμπλήρωση μιας φόρμας ή ένα calendar για να κλείσουν ραντεβού με την επιχείρησή μας.

 

2. Cost Per Click (CPC)
Η πληροφορία που μας δίνει αυτό το metric είναι πόσο κοστίζει κάθε φορά που κάποιος πατάει την διαφήμισή μας, άρα το κόστος ανά κλικ. Οπότε ιδανικά θέλουμε ένα χαμηλό CPC, γιατί όσο χαμηλότερο είναι το CPC, τόσο λιγότερα χρήματα ξοδεύουμε για να προσελκύσουμε πιθανούς πελάτες. Το CPC υπολογίζεται ως εξής:

CPC= Total Cost ÷ Number of Clicks

Για παράδειγμα,  αν ξοδέψαμε 100 € για την διαφήμιση και 50 άτομα έκαναν κλικ στη διαφήμισή μας, τότε το CPC είναι 2€.

 

3. Leads Leads
are defined as potential customers who have expressed interest in our business, usually through a phone call or by providing some contact information, such as:

  • Name
  • E-mail
  • Phone
  • Company/Website (if B2B)

Therefore, a lead can be considered any prospective customer who is interested in the service we offer and is the main goal in a lead generation campaign.

 

4. Cost per Lead (CPL)
Cost per Lead means
how much it costs to acquire a lead, i.e. a potential customer. CPL is calculated as follows:

CPL= Total Cost ÷ Total Leads

CPL is an important metric because it shows us how much money it takes to get a potential customer. If this cost is greater than the revenue the average customer brings us, then it means that the CPL is high and we need to improve our strategy so that we don’t make a loss.

 

5. Conversion Rate (CR)
In this specific case, CR is how many people completed a lead in relation to the total number who clicked on the ad and is calculated as follows:

Conversion Rate = (Number of Conversions ÷ Total Leads) × 100

The higher this percentage, the better the advertising, targeting, and website, along with everything that entails, such as the landing page, ux/ui, offer/price, and anything else that can encourage a visitor to express interest in becoming a potential customer.

 

(+ 1 Bonus) Lead Quality
For a Lead Generation campaign to be effective, it is not enough to have a huge number of Leads, but we must give special emphasis to their quality because the quantity of leads has no value if it is not accompanied by quality. For this reason, the cooperation and communication of the business with the digital marketing agency is very important so that there is correct information regarding the quality of leads that the advertising brings and to make the appropriate optimizations.

 

Having analyzed the key metrics for Lead Generation campaigns in Google Ads or Social Media Ads , we understand that they are a powerful tool for professionals and businesses who want to grow their customer base.