Οι διαφημίσεις σε Google ή τα Social Ads δεν αφορούν μόνο τα e-shops, είναι εξίσου αποτελεσματικές για επαγγελματίες και επιχειρήσεις που προσφέρουν υπηρεσίες ή επιθυμούν να αναπτύξουν το πελατολόγιό τους.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι Lead Generation καμπάνιες αποτελούν έναν από τους πιο αποδοτικούς τρόπους για να προσελκύσουμε νέους πελάτες.

Τι είναι οι Lead Generation καμπάνιες

Με τον όρο Lead Generation αναφερόμαστε σε καμπάνιες που έχουν στόχο να προσελκύσουν δυνητικούς πελάτες, άτομα δηλαδή που ενδιαφέρονται για τις υπηρεσίες μας και εκδηλώνουν αυτό το ενδιαφέρον με συγκεκριμένες ενέργειες, όπως:

  • συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας
  • κράτηση ραντεβού
  • τηλεφωνική κλήση μέσω της διαφήμισης

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν και τα Call Campaigns, δηλαδή καμπάνιες που επιτρέπουν άμεση επικοινωνία με την επιχείρηση μέσα από τη διαφήμιση ή το website.

Παράδειγμα: Lead Generation για επαγγελματίες υπηρεσιών

Ας δούμε ένα πραγματικό παράδειγμα από project μας στο Candor Agency. Μια Life Coach ήθελε να προσελκύσει άτομα που ενδιαφέρονται για life coaching. Δημιουργήσαμε Search καμπάνια στο Google με keywords όπως “life coach”, “life coaching sessions”, “life coaching Αθήνα”, κτλ.

Αποτελέσματα σε 30 ημέρες:

  • Budget: 1.000€
  • Clicks: 1.666
  • Μέσο CPC: 0,60€
  • Συνολικά Leads: 125
  • CPL: 8€
  • Conversion Rate: 7,5%

Από τα 125 Leads, τα 30 μετατράπηκαν σε συνεδρίες, δημιουργώντας έσοδα ~2.500 €, με ROI περίπου 2,5x σε μόλις έναν μήνα. Υπόψιν, στην περίπτωση αυτή θα έπρεπε να υπολογίσουμε το Lifetime Value (LTV) γιατί ο κάθε πελάτης δεν κάνει μόνο 1 συνεδρία coaching αλλά 6-10 συνεδρίες, που είναι ένας ολοκληρωμένος κύκλος. Αυτό δείχνει πώς ακόμη και μια μικρή επένδυση σε στοχευμένη lead generation στρατηγική μπορεί να φέρει πολύ αποδοτικά αποτελέσματα.

Γιατί είναι σημαντικά τα Lead Generation campaigns

Οι Lead Generation καμπάνιες δίνουν τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να μετρά ουσιαστικά αποτελέσματα, όχι απλώς clicks ή views, αλλά πραγματικό ενδιαφέρον. Είτε τρέχουν σε Google Ads, είτε σε Meta Ads ή TikTok, η σωστή ανάλυση των metrics θα μας βοηθήσει να αξιολογήσουμε την απόδοση των καμπανιών και να βελτιώσουμε την στρατηγική μας.

Τα βασικά metrics για Lead Generation καμπάνιες

  1. Clicks
  2. CPC
  3. Leads
  4. CPL
  5. CR

Ας δούμε αναλυτικά ποια είναι τα βασικά metrics για τα Lead Generation campaigns, τι είναι το καθένα ή πώς υπολογίζεται

1. Clicks

Δείχνει πόσες φορές οι χρήστες πάτησαν τη διαφήμισή μας και επισκέφθηκαν το website, άρα πόσοι είδαν το landing page όπου μπορούν να εκδηλώσουν ενδιαφέρον, όπως η συμπλήρωση μιας φόρμας ή ένα calendar για να κλείσουν ραντεβού με την επιχείρησή μας.

2. Cost Per Click (CPC)

Το CPC δείχνει πόσο κοστίζει κάθε κλικ στη διαφήμιση. Ιδανικά θέλουμε χαμηλό CPC, γιατί όσο χαμηλότερο είναι, τόσο περισσότερους πιθανούς πελάτες προσελκύουμε με το ίδιο budget. To CPC υπολογίζεται ως εξής:

CPC = Total Cost ÷ Clicks


Παράδειγμα: Αν ξοδέψαμε 100€ και λάβαμε 50 clicks, τότε CPC = 2€.

3. Leads

Τα Leads είναι οι υποψήφιοι πελάτες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον, παρέχοντας στοιχεία όπως:

  • Όνομα
  • Email
  • Τηλέφωνο
  • Εταιρεία / Website

Κάθε άτομο που δείχνει πραγματικό ενδιαφέρον για την υπηρεσία μας θεωρείται Lead και αποτελεί τον κύριο στόχο κάθε lead generation καμπάνιας.

4. Cost per Lead (CPL)

Το CPL δείχνει πόσο κοστίζει η απόκτηση ενός Lead (υποψήφιος πελάτης) και υπολογίζεται ως εξής:

CPL= Total Cost ÷ Total Leads

Αν το κόστος ανά Lead είναι μεγαλύτερο από την αξία που φέρνει ο μέσος πελάτης, χρειάζεται αναθεώρηση της στρατηγικής, ώστε να γίνει κερδοφόρα η διαφήμιση.

5. Conversion Rate (CR)

Το Conversion Rate δείχνει πόσοι από τους χρήστες που έκαναν κλικ στη διαφήμιση τελικά έγιναν Leads και υπολογίζεται ως εξής:

Conversion Rate = (Number of Conversions ÷ Total Leads) × 100

Όσο υψηλότερο το ποσοστό, τόσο πιο αποδοτική η διαφήμιση και το landing page. Παράγοντες όπως το design (UX/UI), η ταχύτητα του site, το κόστος της υπηρεσίας ή των προϊόντων, η αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης και η σαφήνεια του μηνύματος είναι κρίσιμα στοιχεία.

+1 Bonus: Ποιότητα των Leads

Η επιτυχία μιας Lead Generation διαφήμισης δεν εξαρτάται μόνο από τον αριθμό των leads, αλλά και από την ποιότητά τους. Περισσότερα leads δεν σημαίνουν απαραίτητα περισσότερους πελάτες. Η στενή συνεργασία ανάμεσα στην επιχείρηση και το digital agency είναι καθοριστική για τη συνεχή βελτίωση και κατανόηση της ποιότητας των leads.

➡️ Αν θέλεις να  συνεργαστείς μαζί μας για τη δημιουργία στοχευμένων καμπανιών, δες την υπηρεσία μας Google Ads ή Social Ads Management.

Συμπέρασμα

Οι Lead Generation καμπάνιες είναι ένα πραγματικά αποτελεσματικό εργαλείο ανάπτυξης για κάθε επαγγελματία ή επιχείρηση που θέλει να αυξήσει τους πελάτες της με μετρήσιμο και αποδοτικό τρόπο. Με στρατηγική στόχευση, καθαρή επικοινωνία και σωστή παρακολούθηση των αποτελεσμάτων, κάθε επιχείρηση μπορεί να μετατρέψει το ενδιαφέρον του κοινού σε πραγματική ανάπτυξη.


Μάγδα Σαβαλάν

Ιδρύτρια του Candor Agency και Digital Marketing Strategist με περισσότερα από 12 χρόνια εμπειρίας στο χώρο του digital marketing.